Hoge en lage status

Doel:

  • De spelers kennen het begrip status en weten het onderscheid tussen een hoge en lage status.
  • De spelers kunnen een scène voorbereiden en presenteren.

Onderdeel: hoge en lage status

Inleiding

Alle spelers op Mute.

De docent geeft fysieke, sociale en psychische aanwijzingen met betrekking tot een persoon met een hoge status. Ditzelfde met een lage status. De spelers zetten dit meteen om in hun fysiek.

Ik ben de …… van…

De docent bepaalt van te voren de volgorde van de spelers. De docent geeft een naam, leeftijd en een beroep van een nog niet bestaand persoon. De spelers doen het geluid aan en webcam uit.

Speler 1 start met een voicemailbericht, gericht aan deze nog niet bestaand persoon. Een voicemailbericht wat vertelt iets over zijn / haar relatie met deze persoon. Bijv: “Ik ben de buurvrouw van.. “  Je kunt een vriend zijn, de buurvrouw of de dokter van diegene.

Na alle berichten doen de spelers hun webcam aan en 1 speler vertelt wat voor personage er is gecreëerd.

Kern

De spelers gaan 2 bij 2 een korte scène voorbereiden in de breakout rooms waarbij aan het begin 1 speler de hoge status heeft t.o.v. de andere speler. Door een WAT (een gebeurtenis/ een aanleiding), die voor hun logisch aanvoelt,  wisselt dit. De docent bepaalt van te voren de duo`s en de voorbereidingstijd en kan de tijd in de gaten houden en communiceren met de spelers d.m.v. de chat.

Afsluiting

Alle spelers op Mute en webcam uit behalve de 2 spelers die aan de beurt zijn.

Presenteren van de scène`s van de vorige opdracht.

Dit is een page.php pagina