Accepteren en blokkeren

Doel: de spelers herkennen een spel blokkade en kunnen accepteren in spel.

Onderdeel: accepteren – blokkeren

Inleiding

Ja en…

De spelers staan en zorgen ervoor dat ze volledig in beeld staan.

De docent bepaald wie een suggestie doet.

bijvoorbeeld: Anna “Zullen we gaan dansen? De andere spelers zeggen allen ja en voeren het uit op de plaats. Vervolgens noemt de docent een andere speler. Elk spelaanbod moet geaccepteerd worden met een “ja en…”

De Appelboom

De docent bepaalt van te voren de volgorde van spelers. Speler 1 zegt: ‘Ik ben een appelboom’ en beeldt een boom uit. Speler 2 kijkt naar speler 1 en zegt vervolgens ‘ik ben …’ met iets wat hij erbij associeert bijvoorbeeld ‘ik ben een appel’ en beeldt dat vervolgens ook uit.

Speler 3 doet hetzelfde en zegt bijvoorbeeld ‘Ik ben een appelplukker’ en beeldt dit uit. Dan speler 4 associeert verder en beeldt uit etc.

Kern

Blokkeren en accepteren

Blokkeren.

Speler 1 doet een aanbod, speler 2 blokkeert op een directe manier bijvoorbeeld speler 1 `ik wil graag een fiets kopen `, speler 2 `die verkoop ik niet`, want ik ben een bakker`

Speler 1 doet een fysiek spelaanbod door deeg te kneden.
Speler 2
zegt `goedemiddag, ik ben op zoek naar een nieuwe fiets`. Speler 1 doet een emotioneel aanbod: `ik heb een besluit genomen, ik ga bij je weg`

speler 2: `oke, neem je de vuilniszakken mee naar buiten?`

Accepteren

Hetzelfde aanbod alleen speler 2 accepteert het spelaanbod van speler 1

Afsluiting

Gespeeld door 2 spelers. De ene speler probeert de andere speler met argumenten uit de kamer te krijgen waar diegene zich op dat moment bevindt.

Dit is een page.php pagina