Emoties

Doel: De spelers maken kennis met het creëren van een personage van binnen naar buiten.
Onderdeel: Emotie en meespelen

Inleiding

Alle spelers op Mute

De spelers doen hun ogen dicht . De docent vertelt aan de spelers waar ze zich op moeten concentreren:

Luister naar de geluiden buiten je kamer,

Luister naar de geluiden in je kamer,

Luister naar de geluiden bij jezelf.

Vervolgens laat je de spelers hun ogen weer open doen.

Kern

Spelers op Mute.

Docent bepaalt volgorde van spelers.

Grimas overgooien: speler 1 zorgt dat zijn/ haar gezicht groot in beeld is. Hij / zij trekt een grimas, houdt deze een aantal seconden. vast en gooit deze naar speler 2. Deze neemt de grimas over. Vervolgens gaat speler 2 naar neutraal en maakt een nieuw grimas en gooit deze naar speler 3. etc.

Variatie: i.p.v. een grimas een emotie of intentie

Variatie. Eenzelfde emotie alleen met het overgooien wordt het telkens vergroot.

Variatie: Naast de grimas, de emotie of intentie ook de stand van het bovenlichaam overnemen en vergroten.

Afsluiting

De emotie-zoom meeting (variatie op de emotiebus)

De docent bepaalt van te voren de volgorde van spelers. Alle spelers, behalve speler 1 zetten hun beeldscherm uit ( niet het geluid). De docent bepaalt wanneer een speler de meeting in komt. Dit doet de docent d.m.v. de chat. Als een speler de meeting in komt doet hij z’n beeldscherm aan en stapt de meeting in met een duidelijke emotie .

Dit is een page.php pagina